Wybór platformy i hostingu
Najlepiej, jeśli pomyślisz o SEO już na etapie tworzenia sklepu internetowego. Ważnym czynnikiem dla algorytmu Google jest prędkość ładowania się strony, a to z kolei powiązane jest z dwoma kwestiami – hostingiem i platformą e-commerce. Popularnym wyborem jest CMS WordPress i wtyczka WooCommerce, która świetnie sprawdza się do tworzenia małych i średnich sklepów internetowych. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość edycji kodu, szereg przydatnych wtyczek i stosunkowo dobre bezpieczeństwo danych.
Do dyspozycji masz sporo darmowych motywów, które odmienią wygląd Twojego sklepu. Jednak trzeba przyznać, że nie pozwalają one za bardzo się wyróżnić na tle konkurencji, a przy tym mogą być dość ograniczone.
Architektura informacji
Dla robotów Google i użytkowników ważna jest przejrzysta struktura witryny. Istotnym krokiem podczas pozycjonowania jest zaprojektowanie łatwej i intuicyjnej drogi klienta. Dlatego nawet w małym sklepie należy podzielić produkty na kategorie i umieścić ich spis w górnym lub bocznym menu. Dzięki temu użytkownik znajdzie to, czego szuka, a roboty Google uznają, że witryna jest bardziej wartościowa.
Oto 3 zasady związane z poprawną architekturą informacji na stronie, które mają wpływ na SEO:
- powrót do strony głównej z każdej podstrony powinien zajmować nie więcej niż 3 kroki;
- dodaj menu okruszkowe, aby ułatwić poruszanie się w obrębie strony;
- do stworzenia nazw kategorii wykorzystaj powiązane słowa kluczowe i stwórz SEO friendly adresy URL z frazami kluczowymi.
Wtyczki i dodatki
Gdy wybierzesz sklep na WooCommerce, możesz skorzystać z wielu praktycznych wtyczek, które ułatwią optymalizację SEO strony, która ma duży wpływ na efekty pozycjonowania. Polecamy szczególnie zwrócić uwagę na poniższe wtyczki:
- Yoast SEO – do optymalizacji treści;
- Google XML Sitemaps – pomaga w stworzeniu mapy strony;
- WP Smush – rozszerzenie służy do prostej i praktycznej optymalizacji zdjęć, dzięki której możesz skrócić czas ładowania się strony;
- Broken Link Checker – to podstawowe narzędzie do analizy linków; dzięki niemu dowiesz się, czy w obrębie sklepu znajdują się uszkodzone linki.
Pamiętaj, aby zainstalować jedynie naprawdę potrzebne wtyczki, gdyż zbyt duża liczba spowalnia stronę.
Content i optymalizacje
Dodanie zoptymalizowanych treści na stronie to ważna część pozycjonowania małego sklepu. Dlatego zacznij od wybrania odpowiednich słów kluczowych. Wykorzystaj do tego specjalistyczne narzędzia np. Semstorm czy Planer Słów Kluczowych.
Oprócz tekstów ze słowami kluczowymi pamiętaj o tym, aby dopasować stronę do urządzeń mobilnych i przyspieszyć czas ładowania się witryny. Po optymalizacji SEO sklepu należy rozpocząć budowanie strategii link buildingowej, która również jest częścią pozycjonowania. Jeśli nie wiesz, jak pozycjonować małych sklep, skorzystaj z oferty, którą znajdziesz na stronie https://nicesoft.pl/pozycjonowanie-seo/.
Analityka
Bez względu na to, czy pozycjonujesz mały sklep samodzielnie, czy z pomocą agencji, pamiętaj, że ważnym etapem jest analityka. Wykorzystaj do tego profesjonalne narzędzia, takie jak:
- Google Search Console;
- Google Analytics;
- Semstorm;
- Ahrefs.
Pamiętaj, że profesjonalne agencje dostarczają swoim klientom raporty z informacjami na temat efektów pozycjonowania.
Jeśli nie masz doświadczenia i wiedzy na temat projektowania stron na WordPressie, dobrym wyborem będzie skorzystanie z pomocy specjalistów. Nicesoft, czyli agencja interaktywna Kraków oferuje kompleksową pomoc przy pozycjonowaniu SEO i nie tylko. Firma ta może pomóc Ci w stworzeniu małego sklepu online, a później w wypromowaniu np. w płatnych i organicznych wynikach wyszukiwania Google.