Im więcej osób na nią wejdzie, tym większe mogą być jej zyski oraz popularność marki. Jeśli chcesz wiedzieć, co wpływa na pozycjonowanie strony w Google, koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami.
Co wpływa na pozycjonowanie strony w Google? - poznaj czynniki rankingowe
Unikalne i oryginalne treści
Google bardzo premiuje wartościowe i unikalne treści, które mogą znajdować się na twojej stronie. Popraw pozycję strony, pisząc z sensem, na ciekawe tematy i umieszczając interesujące wiadomości, Google doceni twoją stronę i umieści ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to nagroda za trud i pracę włożoną w przygotowanie naprawdę solidnych i wyczerpujących tekstów. Właśnie od tego zaczyna się pozycjonowanie stron internetowych.
Szybkość ładowania strony
Nie mniej istotny czynnik, szczególnie ważny dla osób, które przeglądają internet na urządzeniach mobilnych. Od tego, ile czasu trzeba czekać na pojawienie się strony na ekranie, zależeć będzie również jej miejsce w wynikach wyszukiwania. W poprawie szybkości wczytywania strony mogą pomóc tak zwane wersje responsywne, z okrojona ilością grafik i danych. Wersje responsywne przeznaczone są głównie na telefony komórkowe, oszczędzając ilość przesyłanych danych, a także poprawiając obsługę strony. Inne sposoby na to, aby strona wczytywała się szybciej to migracja na serwer o większej wydajności i prawidłowe skonfigurowanie plików oraz sposobu ich przechowywania na dyskach lokalnych.
Słowa kluczowe używane do pozycjonowania strony
Aby pojawić się w wyszukiwarce Google na określone słowa kluczowe, powinno się wcześniej wykonać audyt seo. Da on odpowiedź na pytanie, jakie słowa kluczowe są najlepsze dla strony oraz w jakim kierunku należy pisać teksty. Nie mniej istotna jest struktura strony i teksu, w której główne keywords powinny znajdować się w górnej części artykułu.
Dane strukturalne i linki wewnętrzne
Jeżeli chcesz, aby roboty Google sprawnie poruszały się po twojej stronie i szybko indeksowały znajdujące się na niej treści, trzeba zadbać o budowę przyjaznych adresów URL, a także linkowanie wewnętrzne, prowadzące pomiędzy kategoriami i produktami. Ważne są również linki przychodzące — najlepiej, aby prowadziły z wartościowych domen, z których mogą przychodzić potencjalni klienci.