Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama AGROLINK

Miasto piękniejsze

Odpowiedni dobór kolorów elewacji budynków, ograniczenie chaosu reklamowego czy odpowiednio wybrana i zadbana zieleń mogą sprawić, że będzie nam się żyło przyjemniej.

O tym, jak bardzo ważne jest planowanie naszego otoczenia rozmawiano wczoraj (18.04) w Zamościu podczas konferencji poświęconej gospodarowaniu przestrzenią publiczną z poszanowaniem kulturowego krajobrazu regionu, a także estetyce miasta. Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Narodowy Instytut Dziedzictwa. Konferencja to część kampanii społecznej „Krajobraz mojego miasta”.

Idealny krajobraz miasta wyraża się przede wszystkim w dbałości o estetykę i uznaniu pewnych zasad, które rządzą przestrzenią publiczną – tłumaczy prof. Magdalena Gawin Generalny Konserwator Zabytków i podsekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościła w Zamościu

POSŁUCHAJ

Kampania „Krajobraz mojego miasta” jest kompleksową inicjatywą Narodowego Instytutu Dziedzictwa i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, która zachęca do wprowadzania korzystnych zmian w przestrzeni polskich miast. Skierowana jest głównie do samorządowców, ale także do społeczeństwa, profesjonalistów związanych z projektowaniem przestrzeni publicznej oraz lokalnych przedsiębiorców. Jej cel to kształtowanie odpowiedzialnej i aktywnej postawy w dbałości o wspólną przestrzeń miejską.

Chodzi nam przede wszystkim o to, aby rozejrzeć się dookoła – tłumaczy pełniący obowiązki dyrektora Narodowego Instytutu Dziedzictwa Bartosz Skaldawski.

POSŁUCHAJ

Podczas konferencji można było obejrzeć film pt. „Krajobraz mojego miasta”, który w założeniu stanowi diagnozę najpowszechniejszych problemów polskich miast i pokazuje, jak sobie z nimi radzić. W filmie nie pojawił się Zamość.

Mamy co pokazać w Polsce – cieszy się prezydent miasta Andrzej Wnuk

POSŁUCHAJ

W Polsce mamy dużo do zrobienia, na Lubelszczyźnie także – przyznaje wojewoda lubelski Przemysław Czarnek.

POSŁUCHAJ

Film dotyka bardzo ważnego problemu chaosu reklamowego. Jadąc przez polskie miasta, zwłaszcza duże i średnie, wodzimy, że to jest wielki problem – zwraca uwagę Dariusz Kopciowski, Lubelski Wojewódzki Konserwator Zabytków.

POSŁUCHAJ

W konferencji udział wziął Andrzej Ćwiek, burmistrz Nałęczowa. Jego głos był tym bardziej cenny, że Nałęczów od lat stara się eliminować reklamy wolnostojące z przestrzeni miejskiej.

POSŁUCHAJ

Po projekcji filmu „Krajobraz mojego miasta” odbył się panel dyskusyjny z udziałem ekspertów: prof. Magdaleny Gawin, Generalnego Konserwatora Zabytków, dr Dariusza Kopciowskiego, Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Andrzeja Ćwieka, Burmistrza Nałęczowa, Ewy Furlepy, inspektor ochrony zabytków z Delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zamościu oraz Piotra Zająca, dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej UM Zamość.

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze