Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama AGROLINK

Biłgoraj ponownie ‘niebieski’ dla autyzmu

Już po raz trzeci Biłgoraj stał się ‘niebieski dla autyzmu’ i przyłączył się do obchodów Międzynarodowego Dnia Autyzmu.

Wydarzenie odbyło się w dniach 6-7 kwietnia br., zaś patronat honorowy objęło Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Sekretarz Stanu do spraw Osób Niepełnosprawnych Krzysztof Michałkiewicz, Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak i Lubelski Kurator Oświaty, Teresa Misiuk.

Justyna Wąsala – Gura, dyrektor jednego z biłgorajskich przedszkoli i organizator imprezy wyjaśnia, jakie cele przyświecają wydarzeniu:

POSŁUCHAJ

Oligofrenopedagog Magdalena Łagowska, która sama ma dziecko z autyzmem,  wyjaśnia, jak wygląda praca z takim dzieckiem:

POSŁUCHAJ

Konferencja ‘Biłgoraj niebieski dla autyzmu’, miała nie tylko wymiar informacyjny i uświadamiający, ale przede wszystkim wymiar edukacyjny. Pierwszego dnia uroczystości (06.04) odbyła się emisja filmu dokumentalnego ‘Życie animowane’ opowiadającego historię autystycznego chłopca, który dzięki bajkom Disneya nawiązał kontakt z rodziną.

Drugi dzień rozpoczął się uroczystym otwarciem konferencji i powitaniem przybyłych gości. Następnie Magdalena Łagowska, prezes Stowarzyszenia ‘Przebudzenie’ mówiła na temat ‘Z autyzmem nam po drodze… - nasza historia z nutą optymizmu w tle’.

Kolejnym punktem programu było wystąpienie terapeuty, Joanna Pyry, która przeprowadziła wykład nt. ‘Autyzm naszym wyzwaniem i inspiracją’, mówiąc o swoich doświadczeniach z synem cierpiącym na autyzm, dziś już nastoletnim Bartoszem:

POSŁUCHAJ

Specjalista ds. autyzmu, Edward Bolak przybliżył zagadnienie ‘Farma Życia, jako ośrodek dla dorosłych osób z autyzmem’, zaś zagadnienie o wypaleniu rodziców dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera omówił prof. Mieczysław Dudek ze Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, który apelował szczególnie do władz państwowych i samorządowych o pochylenie się nad problemem autyzmu, ponieważ według niego staje się on społeczną ‘epidemią’, co wymaga rozwiązań systemowych, gdyż placówki oświatowe nie radzą sobie z ilością dzieci chorych na autyzm.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze