Podpisana umowa na przygotowanie studium wykonalności pozwala na rozpoczęcie prac przedprojektowych dla zmodernizowania w przyszłości dwóch linii (nr 69 i 72) na odcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek oraz odbudowy łącznicy między nimi.
Celem przyszłej modernizacji ma być przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz zwiększenie przepustowości linii. PLK planują przebudowę torów na odcinku ponad 27 km, niemal 30 obiektów inżynieryjnych oraz 8 stacji m.in. w Żulinie, Złojcu i Krasnymstawie. W planach są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i system monitoringu oraz dostosowanie wszystkich peronów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wszystkich przejazdach kolejowo – drogowych zaplanowane są również prace podnoszące bezpieczeństwo i komfort kierowców.
Planowane roboty pozwolą na podniesienie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h i skrócenie czasu jazdy pomiędzy Lublinem a Zamościem. Celem jest również zwiększenie przepustowości obu linii, co umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń - zapowiada PLK.
Napisz komentarz
Komentarze