Definicja bloga
Znacznie prościej będzie to zrozumieć odwołując się do definicji, najpierw samego bloga, która w większości opracowań, czy artykułów, określa bloga, jako rodzaj strony internetowej, od firmowych stron www, czy też sklepów internetowych odróżniać go będzie sposób przekazywania treści, a także sama budowa tego typu strony internetowej. Blogi składają się ze wpisów, które umieszczane są w witrynie w porządku chronologicznym, jest to zdecydowanie cecha charakterystyczna dla każdego bloga. Wyróżnić można blogi o treściach osobistych, jak również popularne blogi specjalistyczne czy też branżowe. Blogowaniem , czyli prowadzeniem bloga można zajmować się hobbistycznie, ale także wykorzystać ten rodzaj strony internetowej, do budowania dobrego wizerunku, czy własnej marki, dla wielu osób blogowanie to sposób na życie i własna praca. Blogi, skoro są rodzajem strony internetowej, tworzy się w bardzo podobny sposób, choć oczywiście nie są tak złożone jak firmowa strona www, czy też profesjonalny sklep internetowy, do budowy i zarządzania treściami na blogu, wykorzystuje się tak jak w przypadku stron internetowych również CMS.
Definicja strony internetowej
Strona internetowa, to natomiast, najprościej pisząc zbiór dokumentów, które uporządkowane w logiczny sposób będą tworzyć odpowiednią całość. Strona internetowa jest dokumentem HTML, który dzięki serwerom www jest udostępniany w internecie. Stroną internetową jest zarówno firmowa strona, blog, czy tani sklep internetowy i choć wielu z nas używa pojęcia strona internetowa i witryna internetowa, zamienne to tak naprawdę pojęcie strona internetowa odnosi się do pojedynczej strony, natomiast witryna internetowa, to tak n zbiór stron www. Nie jest to jednak tak wielka pomyłka szczególnie jeśli nie mamy doświadczenia w tworzeniu stron internetowych.
Czy warto prowadzić bloga?
Strona internetowa to najlepsze rozwiązanie, kiedy chcemy przedstawić się większej liczbie odbiorców. To prosty, szybki sposób o dalekich zasięgach, który pozwala na udostępnienie wiadomości np. o naszej firmie jak największej liczbie osób, niezależnie gdzie znajduje się siedziba danej firmy. Prowadzenie bloga jako odrębnej witryny lub jako części danej strony internetowej w dużej mierze przysłuży się w sposób pozytywny naszemu biznesowi. Dlaczego?
- prowadząc bloga ,stajemy się w oczach użytkowników ekspertami, dzięki temu darzą nas większym zaufaniem,
- blog idealnie nadaje się do umieszczenia treści, mających znaczenie i wartość w SEO marketingu, prowadząc profesjonalnego bloga wspieramy działania SEO , zwiększając tym samym szansę naszej strony www na wyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki
- blogowanie można również wykorzystać jako miejsce, w którym wpisy będą wyczerpująco odpowiadać na najczęściej zadawane pytania
- wpisy na blogu można określić mianem długoterminowych, w zasadzie będą na nim tak długo, jak długo będzie chciał sam prowadzący bloga,
- dzięki blogom nasza firma zyskuje większą popularność, oraz docieramy do większej, często nowej grupy odbiorców
W myśl zasady, że każdy dąb jest drzewem, ale nie każde drzewo jest dębem, każdy blog jest stroną internetową, ale nie każda strona internetowa jest blogiem. Blogować można na całkowicie odrębnej stronie www, lub na firmowej stronie czy też w sklepie internetowym. Prowadzenie bloga może nie tylko przysłużyć się rozwojowi firmy, ale także budowaniu pozytywnego jej wizerunku, jak również wspierać działania związane z SEO marketingiem.