Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nie daj się oszukać!

Obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.

Dzień Praw Konsumenta został ustanowiony 15 marca na pamiątkę słynnego wystąpienia prezydenta Johna F. Kennedy'ego – mówi Katarzyna Mazur, Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu:

POSŁUCHAJ

W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o konieczności ochrony praw seniorów, bo to oni bardzo często padają ofiarą nieuczciwych chwytów marketingowych i handlowych:

POSŁUCHAJ

Przedstawiciele proponujący różne produkty lub usługi najczęściej łamią prawa konsumenta do rzetelnej informacji – mówi Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu:

POSŁUCHAJ

Najczęstsze przykłady wykorzystania niewiedzy seniorów dotyczą usług gazowych, energetycznych i telekomunikacyjnych:

 

POSŁUCHAJ

Warto pamiętać, że bez względu na to, gdzie nabędziemy usługę lub towar, mamy prawo do odstąpienia od umowy w ciągu dwóch tygodni:

POSŁUCHAJ

Seniorzy, jak i pozostali konsumenci, powinni rozważnie podchodzić do przedstawianych im ofert. Co radzi im Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu?

POSŁUCHAJ

W przypadku, gdy zostaniemy oszukani albo zdarzy nam się podjęcie niewłaściwej decyzji, możemy liczyć na pomoc – zapewnia Katarzyna Mazur:

POSŁUCHAJ

W przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą innego kraju można uzyskać pomoc poprzez Europejskie Centrum Konsumenckie [tutaj], Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów [tutaj], pomocne informacje znajdują się również na stronie www.prawakonsumenta [tutaj].



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze