Dzień Praw Konsumenta został ustanowiony 15 marca na pamiątkę słynnego wystąpienia prezydenta Johna F. Kennedy'ego – mówi Katarzyna Mazur, Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu:
W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o konieczności ochrony praw seniorów, bo to oni bardzo często padają ofiarą nieuczciwych chwytów marketingowych i handlowych:
Przedstawiciele proponujący różne produkty lub usługi najczęściej łamią prawa konsumenta do rzetelnej informacji – mówi Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu:
Najczęstsze przykłady wykorzystania niewiedzy seniorów dotyczą usług gazowych, energetycznych i telekomunikacyjnych:
Warto pamiętać, że bez względu na to, gdzie nabędziemy usługę lub towar, mamy prawo do odstąpienia od umowy w ciągu dwóch tygodni:
Seniorzy, jak i pozostali konsumenci, powinni rozważnie podchodzić do przedstawianych im ofert. Co radzi im Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu?
W przypadku, gdy zostaniemy oszukani albo zdarzy nam się podjęcie niewłaściwej decyzji, możemy liczyć na pomoc – zapewnia Katarzyna Mazur:
W przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą innego kraju można uzyskać pomoc poprzez Europejskie Centrum Konsumenckie [tutaj], Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów [tutaj], pomocne informacje znajdują się również na stronie www.prawakonsumenta [tutaj].
Napisz komentarz
Komentarze