Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Green Office Ecologic BANER

Plan budowy szybkich linii kolejowych

We wtorek (13.09) w Hotelu Zamojskim odbył się briefing prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Zamościu.

Jego celem było przybliżenie szczegółów dotyczących budowy podziemnej linii kolejowej nr 54 Trawniki-Krasnystaw i nr 56 Wólka Orłowska-Zamość-Bełżec. Obecnie plan jest w zaawansowanej fazie przygotowań studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. O tym co dokładnie przedstawiono na wtorkowym briefingu prasowym informował Bartosz Guszczak, koordynator projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.  

POSŁUCHAJ

Tuż po dokonaniu studium wykonalności podziemnej linii kolejowej, koordynatorzy projektu przeprowadzą aktualizację studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego odcinka Zamość-Bełżec. Co będzie znaczyło to w praktyce, wyjaśnia Bartosz Guszczak.

POSŁUCHAJ

W rejonie Zamościa trzy z czterech wariantów zakładają budowę tunelu, a także podziemnego dworca w centrum miasta. Takie rozwiązanie pozwoliłoby przejść bezkolizyjnie pod zabytkową częścią miasta, a także zminimalizowałoby ewentualne kolizje z zabudową.

POSŁUCHAJ

„W ramach dwóch etapów konsultacji społecznych odbyliśmy ponad 80 spotkań z jednostkami samorządu terytorialnego oraz mieszkańcami”, informował  Adam Nalewajko, specjalista ds realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego.

POSŁUCHAJ

Jak wynika z obowiązujących harmonogramów, linia Trawniki – Bełżec ma zostać wybudowana do końca 2032 r. w dwóch etapach:

  • Trawniki – Zamość: do końca I kwartału 2030 r.
  • Zamość – Bełżec – granica polsko-ukraińska: do końca III kwartału 2032 r.

Docelowo kolejowa „szprycha” CPK nr 5 zapewni skrócenie czasów przejazdu. Dla przykładu z Zamościa do Warszawy przejedziemy pociągiem w 2 godz. 15 min (dziś taka podróż trwa ok. 4  godz. 30 min). Z Tomaszowa Lubelskiego dojedziemy pociągiem dzięki tej inwestycji w 2 godz. 30 min (dziś jest to niemożliwe, ponieważ pociągi do tego miasta nie docierają).



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze