Największą i szczególnie ważną inwestycją na terenie województwa lubelskiego jest modernizacja trasy Warszawa – Lublin (nr 7). Za prawie 4 mld zł zmieni się standard 170 km linii kolejowej (na Lubelszczyźnie wartość projektu to ok. 2 mld zł). Prace skrócą czas przejazdu między stolicą a Lublinem do ok. 90 minut. Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK powiedział o założeniach projektu modernizacji.
Na Zamojszczyźnie planuje się także budowę łącznic kolejowych w Rejowcu i Zawadzie. Efektem będzie krótszy o ok. 50 min., czyli prawie o połowę, czas przejazdu między Lublinem a Zamościem m.in. dzięki wyeliminowaniu dwukrotnej zmiany kierunku jazdy - mówił Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.
W Zamościu lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe przystanki kolejowe. Od 11 grudnia działa przystanek Mokre, wcześniej Zamość Starówka i Zamość Wschód.
Poseł na Sejm RP, Sławomir Zawiślak poruszył temat poczekalni głównego dworca kolejowego w Zamościu przy ul. Szczebrzeskiej.
Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski zwrócił uwagę na problemy związane z dalszą modernizacją linii Zamość – Lublin.
Krajowy Program Kolejowy w województwie lubelskim przewiduje tylko na liście podstawowej realizację 8 projektów za ponad 3,2 mld zł. Lista rezerwowa obejmuje 6 pozycji za ponad 800 mln zł. Łącznie to 14 projektów o wartości ponad 4 mld zł.
Napisz komentarz
Komentarze