– Cudze chwalicie, swego nie znacie. Całkowicie zgadzam się z tymi słowami Stanisława Jachowicza. Miałem przyjemność zwiedzić kawałek świata, ale nie ma piękniejszego kraju niż Polska. Organizując Tour de Pologne zawsze zależy nam, by pokazać ją od najlepszej strony gościom z zagranicy, ale i rodakom. Cieszę się, że od 2004 roku wspiera nas w tym Polska Organizacja Turystyczna, a właściwie my wspieramy w tym Polską Organizację Turystyczną. To nasz sprawdzony Partner, za co serdecznie dziękuję – mówi Czesław Lang, dyrektor wyścigu i dyrektor generalny Lang Teamu.
– Tour de Pologne to wydarzenie o dużej randze i szerokim zasięgu, jako część cyklu UCI World Tour należy do najważniejszych kolarskich imprez świata i skutecznie promuje Polskę zagranicą. Dzięki temu kieruje społeczną uwagę odbiorców na regiony i miejscowości, przez które przebiega trasa wyścigu kolarskiego, także te, które do tej pory nie cieszyły się dużym zainteresowaniem osób podróżujących po Polsce. Doświadczenia wielu lat pokazują, że współpraca przy tego rodzaju przedsięwzięciach ma duże znaczenie zarówno dla promocji sportu, aktywności fizycznej, jak i krajowej turystyki. Tour de Pologne angażuje nie tylko środowiska lokalne, ale także polskich i międzynarodowych turystów, tworząc okazję do poznawania różnych części kraju. Podobnie będzie w tym roku: trasa tegorocznego wyścigu przebiega przez południowo-wschodnie regiony Polski i obejmuje ponad 1100 kilometrów. 78. edycja wyścigu obejmuje 7 etapów: Lublin – Chełm; Zamość – Przemyśl; Sanok – Rzeszów; Tarnów – Bukovina Resort; Chochołów, Czarny Dunajec – Bielsko-Biała; Katowice – Katowice oraz Zabrze – Kraków. Każdy z nich stanowi kierunek atrakcyjny turystycznie. Regiony i miasta z poszczególnych etapów wyścigu będą promowane wśród kibiców, sponsorów i drużyn kolarskich, a także szerzej w telewizyjnych relacjach Tour de Pologne UCI World Tour w Telewizji Polskiej. Oprócz prezentowania wyników sportowych, komentatorzy będą przekazywać informacje dotyczące miast położonych na trasie wyścigu. Tour de Pologne, a tym samym polskie miasta, przyciągają także uwagę zagranicznych mediów, w poprzednich latach wyścig był transmitowany przez dziennikarzy ze 120 państw świata – podkreśla Polska Organizacja Turystyczna.
Polska Organizacja Turystyczna jest państwową instytucją, która powstała w celu promocji Polski (w kraju i za granicą) jako kraju atrakcyjnego dla turystów, nowoczesnego, z wysokim standardem usług. Organizacja podejmuje m.in. działania na rzecz rozwoju turystyki indywidulanej, grupowej oraz biznesowej, współpracuje z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi w celu zwiększenia zainteresowania polskimi miastami, regionami i produktami turystycznymi wśród krajowych i zagranicznych turystów. POT prowadzi Internetowy System Informacji Turystycznej oraz odpowiada za realizację i promocję programu Polski Bon Turystyczny. Do głównych zadań POT należy także współpraca z międzynarodowymi organizacjami zajmującymi się turystyką i analiza trendów w tym sektorze. Polski Bon Turystyczny jest programem uruchomionym 1 sierpnia 2020 r. w ramach działań antykryzysowych jako narzędzie promocji i wsparcia branży turystycznej, która poniosła straty w czasie pandemii Covid-19 program stanowi również formę wsparcia dofinansowania wypoczynku lub innych aktywności dla dzieci i młodzieży do 18. roku życia. Bony są przeznaczone dla rodzin wychowujących co najmniej jedno dziecko i przyznawane są na analogicznych zasadach jak świadczenie wychowawcze 500+. Na każde dziecko przysługuje jeden bon o wartości 500 zł, a na dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, dodatkowe świadczenie w wysokości 500 zł. Program jest realizowany na terenie całego kraju w obiektach turystycznych i przez organizatorów turystyki, którzy zarejestrowali się w bazie podmiotów przyjmujących płatności w formie bonu turystycznego. Rodzice i opiekunowie mogą zapłacić bonem za usługi turystyczne realizowane na rzecz dziecka, w tym m.in. noclegi w obiektach hotelarskich i agroturystycznych, turnusy rehabilitacyjne, zielone szkoły, a także jednodniowe wycieczki bez noclegu, które obejmują pakiet co najmniej dwóch różnych usług, np. zakwaterowanie i przewodnika. Program daje wiele możliwości tworzenia bogatej oferty turystycznej dla rodzin z dziećmi. Przedsiębiorcy i organizacje pożytku publicznego mogą dowolnie budować pakiety usług, włączając w nie m.in. usługi przewodników, przejazdy autokarem, zwiedzanie muzeów, galerii, skansenów, rejsy statkami, zajęcia rekreacyjne oraz inne aktywności turystyczne i sportowe. Polskim Bonem Turystycznym można płacić wielokrotnie, do wyczerpania środków, jednak nie dłużej niż do zakończenia programu, czyli 31 marca 2022 r. W ramach projektu PBT prowadzone są także działania edukacyjno-promocyjne wspierające operatorów turystycznych oraz działania na rzecz poprawy jakości oferty turystycznej i bezpieczeństwa podróży. Jednym z nich jest projekt Certyfikacja Podmiotów Turystycznych, który promuje dobre praktyki w branży turystycznej, wyróżnia obiekty spełniające wysokie standardy higieniczno-sanitarne, zawierające w swojej ofercie udogodnienia dla rodzin z dziećmi, w tym dzieci z niepełnosprawnościami.
W całym kraju w programie Polski Bon Turystyczny uczestniczy już prawie 28 tys. przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego, a oferta miejsc, w których można wypocząć i aktywnie spędzić czas, korzystając z bonów, stale rośnie. Baza obiektów jest codziennie aktualizowana na stronie bonturystyczny.gov.pl. Dotychczas z Polskiego Bonu Turystycznego skorzystało lub skorzysta w najbliższym czasie prawie 4,5 mln dzieci z ponad 7 mln uprawnionych do tego świadczenia. Polacy aktywowali prawie 2,7 mln bonów, a suma dokonanych płatności za noclegi, wycieczki i atrakcje turystyczne przekroczyła miliard złotych.
– Polska Organizacja Turystyczna od początku współpracy z Lang Team bierze udział w wybranych wydarzeniach z cyklu Tour de Pologne. Międzynarodowa impreza relacjonowana jest w zagranicznych mediach, pozytywnie wpływając na wizerunek Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie. Do największych korzyści płynących z porozumienia należy zaliczyć promowanie polskich miast oraz regionów znajdujących się na trasie wyścigu poprzez prezentowanie ich na łamach największych i ogólnopolskich stacji telewizyjnych, portali oraz magazynów, takich jak Telewizja Polska, Przegląd Sportowy czy Onet. Przedstawiciele Lang Team mają świadomość siły mediów społecznościowych, które w ciągu poprzednich dwóch dekad zrewolucjonizowały rynek i również za pośrednictwem Facebooka, Instagrama czy Twittera realizują działania będące przedmiotem porozumienia z Polską Organizacją Turystyczną. W poprzednich latach duże znaczenie dla zwiększenia zainteresowania rodzimą turystyką poprzez wyścig kolarski miały emitowane spoty w sieci kin Cinema City – zaznacza Polska Organizacja Turystyczna.
https://cloud.langteam.com.pl/index.php/s/EXkmyYZGSB5gZjz
Napisz komentarz
Komentarze