Dostęp do niezdrowej żywności w domu przekłada się w dużo większym stopniu na częste picie słodzonych napojów i rzadkie jedzenie warzyw, jeżeli reklamy produktów spożywczych są wysoce dostępne – podkreśla dr Anna Januszewicz, psycholog zdrowia Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu.
-Reklamy, według uzyskanych wyników, są bodźcem zachęcającym do sięgania po niezdrowe jedzenie w sytuacji, gdy produkty są łatwo dostępne oraz impulsem ograniczającym konsumpcję zdrowego. Ponadto z badań nie wynika, aby osoby, które mają wiedzę o mechanizmach oddziaływania reklam odżywiały się zdrowiej – dodaje dr Januszewicz.
O tym jak nie ulegać pokusom żywieniowym przez dzieci mówi dr Januszewicz.
Ważne jest ograniczanie dzieciom jakichkolwiek możliwoś
Niestety, w Polsce liczba dzieci z nadwagą i otyłością wzrasta – mówi dr Anna Januszewicz, psycholog zdrowia SWPS Wrocław.
Jeżeli samopoczucie młodego człowieka jest uzależnione od jedzenia to jest to sygnał dla rodziców.
Psycholog z SWPS Wrocław, należąca do polskiego zespołu TEMPEST badającego nawyki żywieniowe dzieci w wieku 12-17 lat twierdzi, że kontrolowanie reklam, to ważny aspekt w prewencji otyłości. Potwierdzają to dostępne statystyki. Według danych Instytutu Żywności i Żywienia nadwaga i otyłość w Polsce dotyka 28 proc. chłopców i 22 proc. dziewcząt w wieku 11-12 lat.
Napisz komentarz
Komentarze