Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 20:00
Reklama

Reklama psuje nawyki żywieniowe

Kontakt młodych ludzi z reklamą powoduje, że częściej sięgają po słodkie napoje, a rzadziej po warzywa.

Dostęp do niezdrowej żywności w domu przekłada się w dużo większym stopniu na częste picie słodzonych napojów i rzadkie jedzenie warzyw, jeżeli reklamy produktów spożywczych są wysoce dostępne – podkreśla dr Anna Januszewicz, psycholog zdrowia Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we  Wrocławiu.

POSŁUCHAJ

-Reklamy, według uzyskanych wyników, są  bodźcem zachęcającym do sięgania po niezdrowe jedzenie w sytuacji, gdy produkty są łatwo dostępne oraz impulsem ograniczającym konsumpcję zdrowego. Ponadto z badań nie wynika, aby osoby, które mają wiedzę o mechanizmach oddziaływania reklam odżywiały się zdrowiej – dodaje dr Januszewicz.

POSŁUCHAJ

O tym jak nie ulegać pokusom żywieniowym przez dzieci mówi dr Januszewicz.
 

Ważne jest ograniczanie dzieciom jakichkolwiek możliwoś

POSŁUCHAJ
ci sięgania po słodycze, czy inne niezdrowe produkty.
POSŁUCHAJ

Niestety, w Polsce liczba dzieci z nadwagą i otyłością wzrasta – mówi dr Anna Januszewicz, psycholog zdrowia SWPS Wrocław.

POSŁUCHAJ

Jeżeli samopoczucie młodego człowieka jest uzależnione od jedzenia to jest to sygnał dla rodziców.

POSŁUCHAJ

Psycholog z SWPS Wrocław, należąca do polskiego zespołu TEMPEST badającego nawyki żywieniowe dzieci w wieku 12-17 lat twierdzi, że kontrolowanie reklam, to ważny aspekt w prewencji otyłości.  Potwierdzają to dostępne statystyki. Według danych Instytutu Żywności i Żywienia nadwaga i otyłość w Polsce dotyka 28 proc. chłopców i 22 proc. dziewcząt w wieku 11-12 lat.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze