Kiedyś, jak firma chciała reklamować się, tak aby pozyskać więcej nowych klientów, miała do dyspozycji różne formy reklamy. Najbardziej znanymi ale i najdroższymi były oczywiście reklamy w telewizji i w radiu. Oczywiście na takie reklamy stać było tylko nieliczne firmy, bo jedna emisja 30 sekundowego spotu w telewizji kosztowała fortunę. W chwili obecnej, nawet jeśli masz małą firmę, działalność gospodarczą jednoosobową, stać ciebie będzie na bardzo skuteczną i tanią formą reklamy jaką jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google. Stare formy reklamy jak prasa, radio, telewizja czy kolportaż ulotek miały tą wadę że zostawały potencjalnego klienta z zaskoczenia w momencie kiedy on wcale mógł nie być zainteresowany informacjami na temat oferty twojej firmy. Natomiast jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce, taka forma reklamy działa w ten sposób, że twoja strona internetowa, z twoją ofertą pokazuje się potencjalnemu klientowi w momencie, kiedy to on sam wyszukuje informacji na temat twojej oferty. A jest to diametralna różnica, kiedy ktoś narzuca się z reklamą, jedziemy sobie samochodem i słyszymy w radiu przerywaną piosenkę i reklamą jakiejś firmy, zazwyczaj zmieniamy stację na inną, a sytuacja w którym dzięki pozycjonowaniu strony wyszukiwarce, siedzimy "na telefonie" lub przy komputerze, wyszukujemy oferty jakiejś firmy i w tym momencie wyskakuje nam ta oferta. Dlatego pozycjonowanie stron internetowych jest całkowicie rewolucyjną formą reklamy która zmienia właściwie wszystko. Za cenę kilkuset złotych miesięcznie, można trafić z ofertą bezpośrednio do klientów zainteresowanych twoją firmą. Nigdy wcześniej nie było takiej sytuacji, że reklama wyświetlała się tylko osobom zainteresowanym a do innych nie docierała i za innych nie trzeba było płacić.
Na przykład kolportaż ulotek, który kosztował krocie, bo już samo zaprojektowanie ulotki, potem jej druk a potem kolportaż, powodowało że koszty były ogromne, a jednocześnie z góry wszyscy wiedzieli, że większość tych ulotek trafi do śmietnika bez żadnego czytania. Natomiast przy pozycjonowaniu strony internetowej, reklamy będą wyświetlać się tylko osobom które same wpiszą słowo kluczowe które było wyznaczone w umowie z firmą pozycjonerską. A to znaczy że taki jakby reklamy zobaczą tylko osoby zainteresowane tą ofertą dla pozostałych osób będą one niewidoczne.
A jednocześnie kolejna ogromna zaleta jest taka że ponieważ twoja strona firmowa czynna jest całą dobę, tak jak wyszukiwarka Google, to znaczy że reklama w postaci pozycjonowania strony internetowej będzie działała 365 dni w roku przez całą dobę. Jeżeli dodamy do tego informacje jeszcze że prawdopodobnie większość dorosłych Polaków ma przy sobie przez całą dobę telefon komórkowy ze stałym dostępem do internetu, na którym w większości jest wyszukiwarka Google, to otrzymamy informację że wystarczy właściwie tylko pojawić się na tych telefonach wysoko w wynikach, aby mieć ogromną szansę na to żeby dotrzeć do ogromnego grona nowych odbiorców. Jeżeli chciałbyś reklamować się w Warszawie. Ogromnym mieście, w którym kolportaż ulotek osiągnąłby tysiące złotych, warto rozważyć według nas pozycjonowanie swojej strony internetowej w Warszawie zamiast innej formy reklamy. Pozycjonowanie Warszawa spowoduje, że Twoja strona firmowa będzie wyświetlać się w wysoko w wynikach wyszukiwania klientom z miasta stołecznego, lub zainteresowanych tym właśnie miastem, w momencie który będzie dla nich najbardziej dogodny, czyli w momencie w którym to oni sami wyszukują te informacje i są od krok od podjęcia jakiejś decyzji, albo zakupowej, albo ofertowej. Wiemy jak wielkie jest miasto Warszawa jak ciężko się w nim reklamować, ale jednocześnie wiemy w naszej firmie ebe.pl, że to miasto ma ogromny potencjał reklamowy, i jest tu ogromne grono odbiorców które jeżeli tylko wyświetli im się odpowiednia reklama w odpowiednim czasie mogą zostać twoimi klientami. A więc niezależnie od tego czy prowadzisz działalność jednoosobową, czy jesteś szefem działu marketingu w ogromnej firmie, to pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie lub innym mieście jest dla ciebie. Tak samo jeśli chodzi o kwestie ile lat twoja firma jest na rynku, niezależnie czy założyłeś ją kilka tygodni temu, czy jest to firma która już wiele lat jest znana na rynku, to wypozycjonowanie jej w wyszukiwarce Google na kilka skutecznych słów kluczowych spowoduje że będzie to prawdopodobnie, najbardziej skuteczna i tania reklama dla twojej firmy jaką sobie można obecnie wyobrazić. Ponieważ proces w wypozycjonowania strony zajmie dla skutecznych słów kluczowych prawdopodobnie co najmniej kilka miesięcy warto już teraz rozważyć tą ofertę i zastanowić się czy nie skorzystać z darmowej wyceny i nie rozpocząć współpracy z firmą pozycjonerską, tak aby twoja strona firmowa mogła pojawiać się w internecie na wysokich pozycjach, zbierając w ten sposób duże zainteresowanie od kolejnych nowych klientów.